vineri, 6 mai 2011

Cetatea Albești - Dobrogea

O găsim la 2 km distanţă de centrul comunei Albesti, 15 km Vest de oraşul Mangalia jud. Constanţa, pe malul unor râpe naturale. Descoperită din întâmplare de un profesor  în anul 1973, ce se plimba cu elevii  pe dealurile comunei. Cucerită de mine şi prietenul Bălan, în anul de graţie 2011, luna aprilie. Pe scurt, iată cum am găsit noi, drumul spre cetate: Constanţa, Mangalia, Limanu, Albesti. Pentru că nu am întâlnit indicatoare,ne-am gândit să întrebăm despre locaţia cetăţii, la un birou pentru informații turistice din comună. Am oprit la o cârciumă şi bineînţeles că  cele 5 persoane rezidente acolo, aveau  trasee diferite. Am încurcat drumul doar de 2 ori. Pe la jumătatea satului se face un drum la stânga spre localitatea Coroana. Urcăm dealul şi aproape de vârf se vede un drum de pământ pe partea dreaptă ce duce direct la cetate, ocolind râpele. Drumul l-am descoperit la întoarcere deoarece noi am lăsat maşina la marginea satului şi am mers pe jos prin râpă. La cetate, surpriză: Curăţenie.  Doar  2-3 peturi stinghere, pe care le-am luat cu noi. Nu-mi iese din cap imaginea broaştei ţestoase ce părea că este gata de atac. Fără pic de trac, a rămas în poziţia respectivă, chiar şi în momentul trecerii noastre, pe lângă ea. 
















3 comentarii:

  1. Foarte frumos şi detaliat.De mult timp vreau să ajung şi eu acolo şi acum graţie post-ului tău,sigur n-o să mă rătăcesc :)
    Îmi place mult cum ai surprins ţestoasa "bătăioasă".

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc.
    Unde ar fi farmecul turei dacă nu rătăcești drumul măcar o data?
    Despre broscuță am un singur gând: sigur,în alta viata, a fost cel puțin câine de paza :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce fain. Sambata planuiesc sa cuceresc cetatea :D. Yee

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...