joi, 2 iunie 2011

Cetatea Sacidava


 Am parcurs următorul traseu: Constanţa-Valu lui Traian-Murfatlar-Cobadin-Ion Corvin-Aliman-Dunăreni-93 km.
 Dunăreni este un sat în partea de SV a jud. Constanţa. Înainte de cucerirea romană a existat o aşezare geto-dacică, zona fiind populată de tribul Saci. Tribul a fost localizat de Vasile Pârvan în jurul oraşului Sacidava, Dunăreni azi. Am găsit locaţia cetăţii astfel: am întrebat în sat despre ruinele cetăţii şi am fost îndrumaţi spre drumul de la releu. Releul de telefonie îl găsim aproape de intrarea în sat cum vii dinspre Ion Corvin. Am mers binişor pe un drum de pământ şi pentru că nu se vedea nici un semn , am oprit la o mică movilă de pământ ca să pot privi mai bine împrejurimile. Nici-o şansă să vezi cetatea. Am văzut în schimb un tractorist ce ara de zor câmpul. Am mai mers cam 500-600m şi i-am făcut semn sa oprească. A oprit tractorul şi amabil ne-a spus că suntem chiar în dreptul ruinelor. Am mers pe malul unei râpe de pe partea stângă a drumului şi aproape de Dunăre, pe un promontoriu înalt am găsit cetatea. Zona este superbă. Un gust amar mi-a lăsat însă faptul că ruinele erau răvăşite cu răngile, probabil de căutătorii de comori sau de sătenii fără minte ce subtilizează pietre din cetate pentru a-şi construi câte ceva pe lângă casă. Aşa am descoperit cetatea Sacidava.





















2 comentarii:

  1. Foarte interesant!Sunt multe locuri în Dobrogea,mai ales ruine de cetăţi pe care mulţi oameni nu le ştiu...Păcat că nu are cine să se ocupe de aşa ceva şi la noi în ţară.În alte ţări orice ciob de oală cu valoare istorică are loc de cinste,pe când la noi...Îmi place ce ai postat.Multe gânduri bune şi s-auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Istoria noastră zace în ruine... și la propriu și la figurat. Mulțumesc pentru comentariu și s-auzim de bine Ishtar!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...