vineri, 28 octombrie 2011

Situl arheologic Babadag


Semnele....
Ori lipsesc cu desăvârșire, ori sunt insuficiente. La situl arheologic Babadag am ajuns după ce am greșit drumul o dată. La ieșire din Babadag cum mergi dinspre Constanta spre Tulcea, în apropierea trecerii peste calea ferată,a apărut un indicator: Situl arheologic Babadag 1. Fac dreapta pe drum de pământ, merg câteva sute de metri și drumul se desparte în două. Mă dau jos din mașină, scrutez orizontul în cele patru zări și nu mai observ alt indicator pentru ruine. Aleg drumul din stânga. Greșit, bineînțeles. Acest drum duce dea lungul caii ferate și este impracticabil pentru autoturisme. Traversează un canal de colectare a apelor de unde nu se mai poate merge înainte, motorizat. Am noroc cu mașinuța mea care este mai ridicată de la sol. Întorc din câteva manevre chiar în canalul colector și o iau pe celălalt drum. Cel spre dreapta. Peste aproximativ 1 km, mai observ un semn, la poalele unei coline unde se află situl arheologic. Parchez mașina și o iau la picior printre  ruine. Dealul se termină brusc pe malul lacului Babadag și estimez la 20-25 m abisul pană la apă. Peisajul este super. Fac pozele de rigoare după care mă întorc repede la șosea. A început să plouă. Nu uitați: fiind drum de pământ, este impracticabil pe timp de ploaie.
" Lucrările la acest sit au început în anul 1962 și furnizează date importante despre comunitățile umane ce populau teritoriul istro-pontic în prima parte a mileniului 1 a.Chr. ( sec.X-VIII a. Chr. ) "
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...